خبر و اطلاعیه

تجربه ای بصری از کانی شناسی در کانی نما

بنر کانی نما: تجربه ای بصری از کانی شناسی
مدت زمان مطالعه: ۲ دقیقه
نوشته شده توسط: زمین پی جویان نگار
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

کانی نما: تجربه ای بصری از کانی شناسی

کانی شناسی یکی از شاخه های اصلی زمین شناسی می باشد که به مطالعه کانی های تشکیل دهنده سنگ ها می پردازد. تشخیص کانی های تشکیل دهنده یک سنگ برای زمین شناسان و مهندسین معدن دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد چرا که با شناسایی کانی ها می توان به اطلاعات زیادی درباره شرایط تشکیل سنگ و دیگر فرآیندهای زمین شناسی دست یافت. کتاب ها و منابع گوناگونی برای کمک به تشخیص کانی ها منتشر شده اند اما شرکت زمین پی جویان نگار در کانی نما با بهره گیری از فناوری و همچنین ادغام آن با علم زمین شناسی مدل های سه بعدی را از سنگ ها نمایش داده است تا متخصصین علوم زمین تجربه ای بصری از کانی شناسی را در بستر فناوری داشته باشند.

“کانی ها از ترکیب شیمیایی خاص و ساختار بلوری مشخص تشکیل شده اند و هر کانی دارای ویژگی های فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی است که به شناسایی و تمایز آن از دیگر کانی ها کمک میکند بنابراین در کانی نما علاوه بر نمایش سه بعدی سنگ ها دارای کانی شاخص، تمام ویژگی های مربوط به آن کانی نیز ذکر شده است…. “

کانی نما: تجربه ای بصری از کانی شناسی

مشاهده سه بعدی سنگ ها

یکی از ويژگی های برجسته سایت زمین پی جویان نگار امکان مشاهده سه بعدی سنگ ها و کانی ها می باشد. با استفاده از فناوری پیشرفته، کاربران می توانند سنگ ها را از تمامی زوایا بررسی نمایند. این تجربه بصری منحصر به فرد، به علاقه مندان علوم زمین کمک می کند تا به درک بهتری از ساختار و شکل ظاهری هر کانی برسند. این قابلیت نه تنها برای علاقه مندان به علوم زمین بلکه برای دانشجویان، پژوهشگران و صنعتگران نیز بسیار مفید است. قابلیت مشاهده سه بعدی سنگ ها دارای کانی شاخص کمک به سزایی برای شناسایی کانی ها در موقعیت صحرائی می نماید.

0
تعداد مدل های سه بعدی کانی نما
" بهره گیری از هوش مصنوعی به عنوان ابزار اصلی، تضمین کیفیت و کارایی ما می باشد..."

      - یکی از بندهای بیانیه ماموریت شرکت زمین پی جویان نگار

ادغام فناوری و زمین شناسی

شرکت زمین پی جویان نگار بر اساس بیانیه ماموریت خود همواره به دنبال افزایش استفاده بهینه از فناوری های نوین در زمین شناسی و معدن است. بنابراین با ترکیب تکنولوژی های مدرن مانند واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) با دانش زمین شناسی و معدن این شرکت توانسته است دقت و کارایی مطالعات زمین شناسی و اکتشاف مواد معدنی را بهبود ببخشد. این رویکرد سبب کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری پروژه های اکتشافی شده است. همچنین با استفاده از فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI) در پروژه های زمین شناسی و اکتشاف مواد معدنی میتوان علاوه بر کاهش هزینه ها و افزایش دقت، اثرات زیست محیطی فعالیت های اکتشافی را نیز کاهش داد. استفاده از تکنولوژی های نوین از جمله هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (Machine Learning – ML)، مدل سازی های سه بعدی، دوقلوی دیجیتال (Digital Twin) و سیستم های اطلاعات جغرافیایی (GIS) این امکان را به مهندسین معدن و زمین شناسان می دهد که تحلیل های دقیق تر و بهتری را بر روی ذخایر معدنی انجام داده و در نتیجه تصمیم گیری های استراتژیک قوی تری را جهت طراحی و مدیریت منابع و ذخایر داشته باشند. 

کانی نما: تجربه ای بصری از کانی شناسی
کانی نما: تجربه ای بصری از کانی شناسی

جهان حیرت انگیز کانی ها منتظر شماست!

هوشمندسازی فعالیت های اکتشافی و معدنی هدف شرکت زمین پی جویان نگار می باشد، بنابراین با ترکیب مدل های سه بعدی سنگ ها و ارائه اطلاعات جامع، کانی نما را به عنوان یک ابزار برای شناخت کانی ها به مخاطبین خود ارائه داده است. هدف شرکت زمین پی جویان نگار این است که با استفاده از فناوری های نوین، مرزهای دانش زمین شناسی و معدن را گسترش داده و هوشمندسازی فعالیت های اکتشافی و معدنی را در تمام پروژه های معدنی و زمین شناسی اجرا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید